Ons Belgiekske!

10 mei 2018 - La Roche-en-Ardenne, België

Deze morgen in Ettelbruck zat het weer niet mee. Regen en koud. Dus jasje aan en niet insmeren tegen de zon. We mogen niet klagen. In Zwitserland hebben we dat ook 2 dagen voorgehad. Dus op heel de trip valt het weer reuze mee.

Vandaag staan er 5 klimmen op het programma. Eerst 5 km rond getoerd voor we op de juiste route zaten. Een mooi fietspad langs rivieren: de alzette, de Sure en de Wilz. In Luxemburg zijn de wegen dik in orde, dikwijls is er een aparte fietsstrook op de weg gemarkeerd. En langs de rivieren en door de bossen zijn de fietspaden precies boulevards!

Maar nu dus klim 1: goed verteerd

Klim 2: was zwaar maar ging redelijk goed en daarna in Wilz ( nog Groothertogdom) de innerlijke mens versterkt, alles ok

Klim 3: een spoorwegbaantje van Wilz naar Bastogne, je kent dat stijging ongeveer 2% en wind op kop, 18km, uiteindelijk héél zwaar.

In Bastogne wat gedronken en gerust.

Klim 4: korter en steiler, viel wat tegen.

Klim 5: langer en zachter, gelukt

Uiteindelijk 90km gefietst en nu in La Roche!