Paul, den buitenwipper

11 mei 2018 - Hoei, België

Struis ben ik niet, sterk ook niet, onze Dennis heeft op die manier niet den aard naar zijn vader, op sommige andere manieren wel (de goei). Maar ik kreeg toch on-middellijk een contract om in juli als buitenwipper te komen werken. Curieus? 'K zal vertellen. We zitten rustig te eten (en drinken) in een brasserie. Een jongeman komt met een forse stap binnen en doet de deur toe. Allé, dat was toch zijn bedoeling. Dus ze was niet toe. Ik zeg dus in mijn beste frans "ferme la porte".Hij begreep het. Hij draaide zich om ging naar buiten en was weg. Ikke ambetant, heb ik nu een klant buitengezet. Oef, de bazin was heel blij. Ze had veel last van jongeren die een sigaret of informatie kwamen vragen. Op een ordentelijke manier (ge kent mij) had ik dit probleem opgelost.

Nu de fietstocht. We zijn allebei een beetje leeg. De kracht om tot boven te rijden mankeert geregeld. Maar we zijn er geraakt. Nu, het kan verkere zijn Bredero (van waar deze uitdrukking komt wiet ik niet, misschien heeft iemand een tip.) 's middags komen wij toevallig de Maurits en ons Sjolanda tegen. Ge kent de Maurits, hij drinkt er graag ene en ui beleefdheid drink ik er dan maar ene mee. Uiteindelijk zijn we niet 'meer leeg. Ik weet wel niet of dit overslaat op onze conditie.

Ps. Gecontroleerd, der is ne prijs. 'Morgen krijg je de schifting prijs.

1. Dolf:
    12 mei 2018
    De laatste loodjes ????, misschien even langskomen in Watou?