Op weg naar Vicenza

26 april 2018 - Vicenza, Italië

Na het debacle van de fietsenmaker vertrokken voor een tocht van circa 70 km.

We hebben veel langs kanalen gereden. En daar veel magnifieke landhuizen gezien. Die werden vroeger gebouwd door rijke Venetianen. Op vrije dagen trokken zij per boot de stad uit en naar het eigen landhuis aan het water. Het onderhoud is niet overal geweldig. Bij een groot Palazzo was het verval echt erg. De enige bewoners zaten op de dorpel van het hoogste vensterraam: een koppeltje torenvalken. De overbuurman sprak wat Frans en hij had toch maar " une belle vue" vond hij. De grootse villa "Villa Pisani" staat in Stra. Supermooi. Verder via Noventa (heerlijke antipasti: flan met asperges en scampi, en rauwe mini-artisjokken met een ciroenoliesausje en Parmigiano) verder gefietst langs Padova een universiteitsstad. Niet bezocht. Onderweg nog gespot de usual stuff maar ook de bonte kraai, buizerd, kleine witte zilverreiger, Italiaanse mus, gele kwikstaart. Ook een heleboel vlinders en veldbloemen waarvan ik de naam niet ken. Dringend hierover cursus volgen bij de Klapekster. Deze middag 35°C en om 16h nog altijd 28°C dus we hebben ons goed moeten insmeren. Toch vandaag nog 82,50km gereden . De bergen zien we al in de verte. Maar geen nood mijn persoonlijke reisleider zegt dat we nog 3 dagen plat rijden. Lekker gegeten in Vicenza met een wijntje uit de lijst van onze sommelier Louis ! Nu slapen, tot morgen

1. Louis:
    26 april 2018
    dat klinkt als een goede start
  2. Ria horsten:
    26 april 2018
    Oef; ook een vogelwaarnemingslijstje! Goed bezig! 35°! Hier staat de verwarming op! Slaapwel en morgen weer fris op!
  3. Eddy en Ingrid:
    27 april 2018
    Ziet er allemaal prachtig uit, zowel de omgeving als het eten. Leuk dat de innerlijke mens ook aan bod komt, dat geeft moed en levensvreugde.
    Nog veel fietsplezier en tot horens.
  4. Mian Oomen:
    27 april 2018
    Natuur, cultuur en een aangename temperatuur, het plaatje is rond. Verder genieten en blijven trappen.
  5. Ivo en Lucienne:
    28 april 2018
    Renild wat kan jij je verhalen mooi inkleden, ik ben echt fier je broer te zijn!