De zeshoek

26 april 2018 - Vicenza, Italië

Simpel, maar goei ontbijt gekregen en dan naar de velomaker. Routeplanner zegt (wij hebben een sprekende routeplanner)  2.8 km. Gelukkig kent de hotelbaas een kortere weg. Zal hoogstwaarschijnlijk van ver van mij familie zijn. Na 800 meter zijn wij bij hem. Er staat een simpele pomp en we mogen die gebruiken. Het lukt niet goed en na enkele zweetdruppels een enorme knal. Wij kijken onmiddellijk naar de 4 banden, allemaal nog intact, en dan checken we de pomp en die werkt ook nog. De knal zal voor ons altijd een raadsel blijven. In ruil voor 2 fietshoezen en een sleutel 15, wilt de vriendelijke fietsenmaker onze banden met perslucht oppompen.

En dan de zeshoek, de Italianen leren snel. We reden na onze velomaker terug naar het hotel voor onze bagage. De hotelbaas wist waar we de sporen konden oversteken. Wij daar naartoe, een steile trap. We reden terug en vonden nog een schuine oprit voor fietsers, recht naar een fietsparking. Terug naar de andere kant. Een taxichauffeur zal het wel weten. Weer mis. Werkers van het station. Zelfde resultaat. Op eigen initiatief naar een gebouwtje gereden. Weer een trap. Gelukkig stond daar ne lokale neger van Zimbabwe of Nigeria, speelt gene rol. Maar hij wist ons de juiste weg te wijzen. Na een half uur waren we de sporen over en kon onze tocht beginnen.