Doel bereikt!

20 mei 2019 - Bricqueville-sur-Mer, Frankrijk

Deze morgen zag de lucht er veel beter uit. Gelukkig maar. Zo rond de middag zouden Jef, Wiet en Gitte ons tegemoet komen met de fiets. Maar eerst hadden wij nog wat kilometers te doen. De eerste 31 km reden we over een oud spoorwegbaantje. Allemaal gravel. Niet zo tof.

Dit gebied was vroeger een moeras. Het stond 6 tot 9 maanden onder water. Maar door het aanleggen van kanaaltjes en sluizen kon het gebruikt worden voor de landbouw. Tijdens de 2de Wereldoorlog hebben de Duitsers dit terug onder laten lopen, om te voorkomen dat de Geallieerden hier zouden landen. Van wie hebben ze dat afgekeken?

In Lessay even contact opgenomen met ons ontvangstcomité: Gitte had pech met haar elektrische fiets en zou ons opwachten aan een brasserie  Jef en Wiet kwamen we tegen in Blainville. Dan hadden wij al 51 km gereden. Nog ongeveer 12 km erbij en daar zat Gitte.

Verder nog mooi gefietst langs de rivier de Sienne. En om halfvijf aangekomen in St-Martin-de-Bréhal bij Jef en Monique. 81km weeral. Geweldig ontvangen, lekker gegeten en nu slapen! Nog enkele dagen genieten en zaterdag naar huis. We moeten op tijd thuis zijn om voor de goei te kiezen hé

1. Mian Oomen:
    20 mei 2019
    Proficiat met jullie prestatie. Geniet nog van de volgende dagen in Bréhal en tot zaterdag.
  2. Ron en Lie:
    21 mei 2019
    Amai . Knappe prestatie 👍👍Geniet nu van enkele rustdagen en al het lekkers . Lieve groetjes 💐💐👊👊
  3. Hild mertens:
    Proficiat..👍op 27 mei doen we hiervoor een flesje open 🍾🤗
  4. Ria horsten:
    Mooi gedaan! Super!
    Verder genieten! Grtjes daar
  5. Yolanda en Maurits:
    21 mei 2019
    Super gedaan, TOP! 👌👌 Nu maar genieten van wat rust, lekker eten en drinken! Veel groetjes en tot thuis!
  6. Steven:
    21 mei 2019
    Goed gedaan! Alweer een reis achter de rud (het fietsgedeelte toch :-) )
  7. Johan:
    Proficiat ongelofelijk goe gedaan
  8. Jos Adams:
    21 mei 2019
    Proficiat met Jullie tocht. We hebben genoten van het dagelijks verslag .Geniet nog van het verblijf in Frankrijk. Tot dinsdag .
  9. Brughmans:
    21 mei 2019
    Dat hebben jullie weer fantastisch gedaan!!! En nu genieten van rust, familie, lekker eten,......!!!! Groetjes 😘😘😘😘
  10. Paul en Frie:
    21 mei 2019
    Knappe prestatie, nen dikke proficiat. We hebben genoten van de verschillende verhalen, de leuke weetjes, de kennis van vele vogelsoorten, de mooie foto's, … En nu nog een klein weekje ontspannen met de familie.
    Tot binnenkort.
  11. Eddy en Ingrid:
    22 mei 2019
    Top, top ... Jullie zijn krakken zeg.
    Proficiat met deze prestatie alweer.
    Geniet nu maar na en nog veel plezier.
    Groetjes. 🚲🍀🍺🍻
  12. Ludo:
    22 mei 2019
    hallo renild en paul,

Een dikke proficiat met deze fietsreis , alweer.

Het was een uitdaging om langs de kust te rijden (meer wind), maar toch goed volbracht
    geniet van jullie rust.
    groetjes.
  13. Annie en Eric:
    23 mei 2019
    Dikke proficiat!!! Geweldige prestatie. Geniet nu ginder in alle rust nog maar wat na in goei gezelschap