Arrividerci Italia

2 mei 2018 - Mergozzo, Italië

Goedemorgen,

Het was onze laatste nacht in Italië. Tijd voor een terugblik. Italianen zijn vriendelijke mensen en ze hebben daar lekker eten. Van fietspaden hebben ze niet veel kaas gegeten. Maar ze zijn er naar 't schijnt hier ook maar 15 jaar mee bezig. Verder naar het noorden zijn er wel heel goede fietspaden. Veel op de baan naast de auto's en moto's moeten rijden. Vooral in de lange tunnels vond ik dat heel griezelig. In Frankrijk hebben ze een menu des ouvriers en hier pranzo di lavori voor maar 10€, maar wij zijn gepensioneerd... dus niet. We hebben veel mooie, verzorgde huizen met dito tuinen gezien. Vele huizen zijn geschilderd :van lichtgeel, roze, rood , groen tot knalkleuren. Ook ossebloedrood zoals ons huis . Maar volgens Johan is het bij ons oranje. Wat ook opviel... weinig of geen zwerfvuil. Bij ons zie je meer troep langs de weg liggen. Het noorden heeft ook mooie natuur en zeker langs de meren. Het lijkt me een rijke streek.

Nu douchen, seffens ontbijten. We hebben gereserveerd in een hotel, want onze B&B geeft geen colazione = ontbijt.