Erasmus voor gepensioneerden, Luxemburg ons 4de land.

9 mei 2018 - Ettelbruck, Luxemburg

92 km vlot gereden en dan heb je vocht nodig. In Luxemburg kun je gelukkig halve liters Diekirch bestellen.

Maar deze morgen zijn we nog uit Frankrijk vertrokken en veel langs stroomafwaartse rivieren gereden. Juist nog in Frankrijk kwamen we in een vogelrijkgebied. De tuinfluiter was hevig aan het fluiten, een beetje verder zat de koekoek te roepen en de geelgorsen wipten van de ene struik naar de andere. Een tiental km verder zaten 2 kneus op een prikkeldraad. Op laatst zagen we ook nog 2 nijlganzen.

We zitten nu dus in Ettelbruck in Luxemburg. Morgen trekken we naar La Roche-en-Ardenne. Het is 15 km verder dan onze planning (70 km per dag), maar tussen Bastenaken en La Roche ligt er niets op ons route. Dus rap nog iets vastleggen  via  Trivago. Daar hadden we de laatste kamer. Booking.com had je nog alleen een kamer voor 4 personen. Met altijd verder te rijden als gepland, komen we ook vroeger thuis. Eigenlijk uit noodzaak, want de Rijkswacht is 's maandags niet open. Dus komen wij zondag aan. Het uur laten we nog weten. Voor al degenen, die een bericht gestuurd hebben, staat er een pint klaar. Allé, Wiet voor u ne Orval, Maurice nen Duvel, Eddy voor u is het altijd iets ander, Guy gewoon veel, Louis een diep glas en Jos voor u nen Tripel. De rest zal ik ter plaatse doorgeven aan den Tom. Voor alle aanwezige dames heb ik een verrassing.

Ps. Gelukkig heb ik pas vanavond om mijn hemd gemorst, nu moet ik maar 3 dagen met een plek op mijn hemd gaan eten.