Fietsen langs de Adda en de meren

30 april 2018 - Porlezza, Italië

Nog een weetje: onze huisbaas in Vaprio zei dat het huis naast hem vroeger 7 jaar bewoond werd door Leonardo da Vinci. We hebben dus naast Leonardo gewoond, er waren wel enkele jaren tussen.

Deze morgen een Italiaans ontbijt, dus niet veel soeps. Heel de voormiddag langs de rivier de Adda gereden. Het fietspad was niet dat. Veel gravel en putten ook rotskes. De Italianen reden daar met mountainbikes. Mathieu Van der Poel stak ons voorbij (zie foto).

Aan de rivier ligt ook ergens een gerestaureerd veer dat Leonardo op ingenieuze manier bedacht had, maar aangezien wij meer naar de slechte weg moesten kijken, hebben wij dit gemist.

Daarna veel meren: Lago di Carlate, di Lecco en het meer bekende di Como. Het was nog een steile beklimming tot in Bellagio. Daar namen we het veer (30 minuten rust) tot in Menaggio. Dan weer opnieuw even 7% stijging. Gelukkig zijn we al een beetje geroutineerd. Aan de meren wel heel goede fietspaden.

Uiteindelijk na 79 km Porlezza aan het Lago di Lugano bereikt.

1. Hild mertens:
    1 mei 2018
    Veel water (meren) daar...en goedkoop bier 😥😉. En Renild toch gestopt bij George Clooney aan het Como...die heeft lekker koffie...en tijdens het drinken kan je naar iets knap kijken...altijd meegenomen...😅😄
  2. May:
    1 mei 2018
    HIER KOUD EN NAT GENIET VAN DE ZON DIE HIER NIET SCHIJNT.
    HIER IN DE STRAAT ALLES OK VEEL GROETJES
  3. Paul en Frie:
    1 mei 2018
    1 mei, dagje vrijaf : tijd om de verschillende verhalen te lezen en tevens een prima uitvlucht voor deze laattijdige reactie. Wat ons opvalt : altijd goed weer, veel wind in de rug, weinig (?) klimwerk, ... Volgens ons hebben jullie veel eieren naar de Clarissen gebracht. Geniet nog van jullie fietstocht en denk er aan : regelmatig eten en drinken (al of niet alcoholisch) om fit te blijven!
  4. Paul en Renild:
    1 mei 2018
    Hé May kan je al genieten van het zicht op onze rode kastanjeboom? Als de meiklokjes bloeien, mag je er gerust van plukken.