Gemiste voertuigen

2 mei 2018 - Kandersteg, Zwitserland

Van Mergozzo tot Domodossola rustig over een grote weg gereden. Eerste keer een beetje wind op kop. Juist voor Domodossola een sprongetje naar Wortel gedaan en toen zagen we de Klapekster. Nog nooit gezien. In Domodossola, trein genomen naar Brig. Andere oplossing was de Simplonpas, 13 km à 7 procent en 4 km à 8 procent. Dat kan deze oude niet meer. Van Brig naar Gampel volgde we de Rhôneroute. Daar ligt de hoogstgelegen wijngaard van Europa. Ze telen daar de Dôledruif. De wijn smaakt wat naar een Bourgogne. De onbekende vogel, waar we voor stopten bleek een grijze gors te zijn. Tegelijkertijd zagen we nog onze eerste veldleeuwerik en putters vlogen er ook rond. Een beetje later, terug geluk, een bonte vliegenvanger. Dit was leuk, maar hierdoor misten we wel onze bus van Gampel naar Goppenstein. Anderhalf uur wachten. Volgende bus genomen naar Goppenstein en daar wacht de trein op de bus. Maar met fietsen ben je te laat. Dus weer een uur wachten. Vandaag wilden we vroeg aankomen. Het werd halfacht. Morgen hopelijk iets vroeger. Maar ze voorspelden heel de dag regen en die was er niet. Dus alles goed. Curieus hoe koud het morgenvroeg zal zijn. Zitten op een hoogte van 1200 meter. Het zou niet vriezen zegt de hotelbaas.