Pismo Beach naar Santa Barbara

7 november 2016 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

Op om 7u20 (telefoon van Linda om 6u45!) Ontbijt in Subway. Daarna inpakken en winkelen. We willen toch nog graag de duinen zien - lukt niet. Na veel rondrijden blijkt de enige mogelijkheid 10$ betalen om met de auto over het strand te rijden - doen we dus niet.

Highway 1 vandaag niet veel langs de kust. Spoorweg wel, nog 1 poging om er te geraken. Weinig te zien, ook niet van de eilanden.

Stop in Lompoc: We wandelen langs mooie muurschilderingen (geschiedenis) en rijden dan door door Lompoc Valley - mooie route!

Opnieuw een poging om aan de kust te geraken voor pic-nic. 1e Gaviota niet gevonden. 2e moeten we 10$ betalen om tot aan het strand te geraken - doen we wel - mooie pic-nic plaats + wandeling.

Santa Barbara: leuk stadje. Via Tourist information vinden we een leuk hotelletje: Villa Rosa Inn. Het is vlak bij het strand, de kamer heeft een balkonnetje. Is wel een beetje ouderwets maar wel gezellig. Van 17u tot 19u wordt er gratis wijn en kaas geserveerd en van 19u tot 21u Sherry of porto. Bedoeling is dat gasten elkaar leren kennen :)

Eerst een wandeling over de pier en dan lopen: Vera 40' en Eddy 1u17. Daarna leuke babbel - koppel van boven New York - bij een gratis glas wijn. Dan op zoek naar restaurant, zijn er heel veel! Uiteindelijk Italiaans: pasta met schelpdieren, krab, scampi's - heel lekker! Nog even een koffie van bij Starbucks en terug naar hotel.