Plat!

7 mei 2018 - Nancy, Frankrijk

In een Mercuryhotel krijg je korting als je 60 bent. Joepie. En ze hebben er goei bedden, of was het omdat we zo moe waren. In ieder geval, goed geslapen.

De rit van vandaag beschrijven is simpel. Plat. En dat doet nog eens deugd. Warm weer, en geen hellingen waarop het zweet van je gezicht afdrupt. In Epinal reden we langs de Moezel en het Canal des Vosges naar Charmes. Wiet, het stuk na Charmes, dat we deden toen we naar de Middellandse zee reden, hebben we links laten liggen. Dan stelde onze reisleider een gravelpad naast een kanaal voor. Daar pasten wij voor. Daarnaast lag er een weg die heel zachtjes naar beneden ging. Geweldig. Dan naast een 5-tal ecluses naar boven en als laatste het Canal de jonction met een 20-tal ecluses naar beneden. Dat is zalig fietsen. Normaal stopten wij een tiental km voor Nancy. Maar we zijn nog een beetje doorgereden en slapen nu in "Le Grand hotel" op het Place Stanislas. Eerst prijs gevraagd aan de receptionist. Hij gaf zijn prijs. Wij zegden hoeveel de kamer op Booking.com kostte en we kregen het ontbijt gratis. Handig. Eerst hebben we een mooie foto genomen van onze fietsen op het plein en dan een Sancerre gedronken op het terras!

1. Ludo en treza .:
    7 mei 2018
    hallo paul en renild . jullie pakken nog al uit , over nachten op het stanislas plein en ook nog in het grand hotel ,ons bekent van een neos reis , prachtig hotel mooi plein .maar na al die km hebben jullie dat zeer zeker verdiend . amai jullie zijn krakken , verder nog veel fiets plezier en hou je gezond .
  2. Guy:
    7 mei 2018
    Een geluk dat plat voor platte rit staat en niet voor platte banden. Geniet ervan. Gr
  3. Louis:
    7 mei 2018
    Oei, jullie gaan sneller dan ik dacht.
    Maar als jullie al in Nancy zijn is er voor mij niet veel meer te doen. Jullie naderen Luxemburg en ik ben daar niet zo'n liefhebber van. Misschien een Riesling, maar dan nog.
    En daarna is het België. Zouden jullie niet beter overschakelen naar trappist en trippel in plaats van wijn. Dat zou ik in ieder geval doen. Of anders een wijntje naar eigen keuze uit een andere streek.
    Geniet nog van de zuiderse temperaturen nu jullie het noorden naderen
    veel fietsplezier en tot binnenkort.
  4. Ivo en Lucienne:
    8 mei 2018
    Wij beamen de reactie van Louis... eens voorbij Nancy ... Wij zouden ook al beginnen uitkijken naar België... ook al is het hier (voor ons) veel te warm aan het worden...
  5. Yolanda en Maurits:
    8 mei 2018
    Amaai amaai, de Place Stanislas, Grand Hotel en dan nog Sancerre gedronken!
    'Heerlijk genieten' noemen wij dat! Maar we gunnen het jullie van harte hoor, na al die inspanningen ...