Tommeke, Tommeke, Tommeke

6 mei 2018 - Épinal, Frankrijk

Dat was de uitspraak van Michel Wuyts als Tom Boonen won. Bij ons was dat anders, maar dat is voor later.

Maar nog over gisteren. Onze Rob heeft ook de Col d' Oderon opgereden, wel rapper dan wij. Rob, hoeveel hoogtemeters had jij. Wij 1096. Dat is 10 keer ons Katrien op en dan nog eens tot het hoogzaal.

Maar nu over vandaag. Eerst 7 km afdaling en dan 23 km over een oude spoorweg. Altijd naar beneden. Na 30 km, in Remiremont, iets gedronken. "En zullen we ineens picknick kopen". Dit gedaan en weer weg. De route is in 2004 gemaakt en het boekje ook. Er staan ook grafieken van hoogtemeters in, die zijn sindsdien al veel verbeterd. In ons boekje, als het begin en het einde even hoog liggen is het plat. Of er beklimmingen inzitten of daling, speelt geen rol. Dus 16 km verder, na plat rijden volgens onze gids, genieten wij van onze picknick. Stuk Frans brood, stuk Emmentaler, een yoghurtdrink en dan een puddinkje. Vlak na onze picknick gaan we nog iets drinken. Want 16 km gefietst en dan enkel een yoghurtdrankje, dat is niet veel. Tommeke waar zit je. 15 km verder is mijn drinkebus leeg. Tommeke waar zit je. 14 km verder vinden een eindelijk een collega van den Tom. Perrier besteld, en toen de cafébaas terug aan zijne toog was,  de volgende besteld. En daarna nog een pintje.

Hopelijk morgen minder wind. Al 2 dagen wind op kop.

1. Ria horsten:
    7 mei 2018
    Et le vent qui soufle!😉en dan nog tijd,zin voor mooie foto s!
    Hopelijk dan vandaag wat wind in de rug!
    Groetjes