Dorst.... en Lotharingen is ook niet plat!

8 mei 2018 - Kédange-sur-Canner, Frankrijk

Deze morgen nog Nancy. Geweldige stad met een heel mooi plein. Stanislas, een Poolse vorst, kreeg Lotharingen van zijn schoonzoon Lodewijk XV...amai wat een cadeau! Hij gaf de opdracht voor het maken van het plein met de mooie gebouwen: Hotel de Ville, Grand Hotel, de Opera van Lorraine en nog andere. Ook de vergulde poorten zijn magnifiek. Als de WiFi goed werkt, zenden we foto's door.

Deze morgen rustig de stad uit gefietst, en nadien langs de rivier La Meurthe. Veel zwanen hier. Dan op en neer in Lotharingen. Tot deze middag in een café, viel onze Euro dat het vandaag 8 mei is, dus feestdag is in Frankrijk. Help...vlug in een Spar wat croissants + chocolade + drank gekocht voor de picknick. Is dat niet wat teveel suiker?  Vanaf 12.30h deze middag tot 15.15h geen enkel café gevonden om iets te drinken. Je moet weten het was bloedheet en het ging redelijk op en af en onze bidons waren helemaal leeg. Gelukkig deed de Kebabman niet mee aan de sluiting en hebben we na 3 frisdranken en een serieuze rustpauze besloten om nog extra 25km te fietsen. Na  102km een hotelletje met restaurant gevonden. Het was welletjes voor vandaag. We zijn nog 35km van het Groothertogdom Luxemburg.

857 hoogtemeters

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rob:
    8 mei 2018
    Amai, wat een vorstelijk hotel! 102km, jullie rijden precies elke dag wat verder 😉
  2. Mian Oomen:
    9 mei 2018
    Ja een prachtig hotel hebben jullie gevonden en zeker verdiend na zo'n lange rit. Geniet nog verder van jullie trip want het einde komt dichterbij. Wij hebben ondertussen València al beter leren kennen.
    Mian
  3. John Kennis:
    9 mei 2018
    Helaba, als er feestje is, zijn ze erbij he 😋. Jullie Fietsen er nogal op los ... als jullie bijna in Luxemburg zitten?! 😅. Dat gaat hier goed vooruit ! Allez, nog veel fietsplezier, veel wind in de rug, altijd bergaf en gene platte band gewenst! Grt jk
  4. Hild mertens:
    Goed bezig :)
    Leuk die verslagen elke dag..zo kunnen we jullie toer mooi volgen.
  5. Leen:
    9 mei 2018
    Amaai al ver gevorderd. Ik zie dat jullie volgens de planning over 6 dagen thuis zijn. Voor dinsdag is er hier regen voorspelt. Geniet dus maar van dat bloedheet weer ginder.