Louis had gelijk

5 mei 2018 - Ventron, Frankrijk

We hebben inderdaad Zwitserland door gesjeesd met behulp van treinen en bus. Maar ook de schrijver van ons boekje vond het onverantwoord om bepaalde trajecten met de fiets te doen. Het zijn daar echt wel bergen hé.

Maar vandaag hebben we 2 zware klims gehad. Het begon wel rustig. Direct over de grens in Frankrijk op het gemakske gefietst over een spoorwegbedding. Hier in de Elzas kunnen genieten van de typische vakwerkhuizen en er waren ook veel ooievaars. Ook nog zwarte en rode wouwen en voorwaar zwartkopjes.

Op de middag enkel een bakker gevonden: 2 croissants en 2 appelgebak als picknick gekocht en we zullen wel drinken uit onze bidon. Daarnaast was een eetgelegenheid waar we wat gingen drinken. De dames waren benieuwd waar we vandaan kwamen met onze bepakte fietsen en wat ons reisdoel was. Ze stonden een beetje perplex en wensten ons "Bonne route".

Onze eerste klim verteerden we goed. Dan verder op en neer en al vlug wees ons kilometriekse 80 Km aan. De tweede klim : 7km met een gemiddelde van 5,5% stijging. Gaan we dit vandaag nog doen of morgen? Tja nu is het warm en morgenvroeg koud en dan die beklimming vlak na het ontbijt . We doen het nu. Één uur en een kwartier later was de klus geklaard. Het was wel héél zwaar. De Col d'Oderon een zeer makkelijke pas om over de Vogezen te komen. Voor ons een goede vermageringskuur denk ik. De afdaling maakte alles weer goed. In Ventron een klein hotelletje gevonden . Alles ok

Deze keer slaapt Paul al, die was héél moe, ik ook wel.

Tot morgen

1. Ria horsten:
    5 mei 2018
    Juist gezegd: nog geen verslag gezien vandaag! En hier is het dan! Ik moet het nog lezen hoor! Groetjes
  2. Rob:
    6 mei 2018
    Amai de Col d'Oderon opgereden met fietszakken, respect! Gemiddeld 5,5% maar wel met steilste stukken tot meer dan 9%. Voor ons pa moet dat bekend terrein geweest zijn, anderhalf jaar is hij die al eens met de auto opgereden ;-)
  3. Jos Adams:
    6 mei 2018
    Jullie zijn wel echt dappere globetrotters .
  4. Louis:
    Veel respect. Al die cols. Jullie verdienen eigenlijk een rustdag
  5. Yolanda en Maurits:
    6 mei 2018
    Zo'n inspanning ... super knap gedaan!!