Even Zwitserland

1 mei 2018 - Mergozzo, Italië

Beste wijnmeester, je krijgt concurrentie. Onze fietsen hebben vorige nacht in de wijnkelder gestaan. Ik heb nog gevraagd of de fietsen op de kamer mochten staan en wij ...  . Maar dat zag de hotelbaas niet zitten.

Dus wij naar het restaurant van de buren. Lekker gegeten en daar een Luganawijn gedronken. Zal de foto nog op de site, maar niet vandaag. Te moe. En dan onze fietstocht, sommigen denken dat wij niet fietsen en en enkel eten en een wijntje drinken. De tocht vandaag was de minste. Na een paar kilometer reden we door 2 tunnels, samen meer dan 5 kilometer, tot aan de douane van de Zwitsers. Dan door Lugano, geen mooie terrasjes gezien. Nog enkele drukke wegen. Daarna een mooie klim tot bijna 500 meter hoogte. Niet afgestapt, behalve bij het stukje van 16 procent. Dat is voor deze oude rakker teveel. Toch content over de conditie, klim van 4,5 kilometer rustig afgewerkt. Dan veer genomen van Leveno naar Intra. Toen begon het te regenen, dat zijn wij hier niet gewoon. Daarna over een hele drukke weg naar Mergozzo. Blij dat we er waren. 's avonds, het normale ritueel. Daarna terug naar ons huisje. Renild was binnen 2 minuten in een ander land.

Gisteren gevonden. Je kunt op onze blog zien, dat we in de bergen zitten. Je gaat naar alle reisverhalen. Je klikt op het vergrootglas, je krijgt het verslag en bovenaan staat kaart. Klik hierop en je kunt dan eventueel op satelliet drukken, of op kaart en dan terrein en dan zie je de bergen. Daar zitten, neen liggen wij nu ergens.

Tot morgen, van Paul en de schone slaapster.

1. Louis:
    2 mei 2018
    Ik zou mijn tassen volladen bij het ophalen van de fietsen