Oakhurst naar Yosemite National Park

24 oktober 2016 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Deze nacht veel onweer en regen. Dakraam vooraan laten open staan omdat het niet zo koud was als de vorige nachten dus nu wel behoorlijk nat.

Op om 7u30, het is nog bewolkt maar niet echt koud. Mooie rit naar Yosemite via (41) Fish Camp. Stop aan tunnel: mooi uitzicht! Dan snel verder om een kampplaats te boeken. Voor morgen en overmorgen ok maar voor vandaag moeten we ons op de wachtlijst zetten en om 15u terug komen.

Tot 15u lunch en bezoek aan visitor center en The Ahwaknee (hotel in chique oude stijl).

Stipt om 15u verkoop van de open plaatsen.  Er zijn er 29 en wij zijn nr. 23 oef!  We kunnen zelfs op dezelfde plaats staan als morgen en overmorgen - wel vlak naast wc's. Blijkbaar moet je hier 4 à 5 maanden vooraf reserveren.

Snel onze RV op zijn plaats  gezet en dan nog net genoeg tijd voor een korte maar heel mooie wandeling naar Mirror Lake.

Veel reeën gezien. Die lopen hier echt niet weg! Wandeling van 8km tot en rond Lake, stukje niet op trail - wel leuk maar moeilijker (bomen over de weg).

Net voor donker terug, na het eten vroeg naar bed want morgen gaan we een grote wandeling doen!