Santa Cruz naar San Simeon

5 november 2016 - San Simeon, California, Verenigde Staten

Op om 7u45.  Voor het ontbijt doen we even de was naar de wasserij. Er is op de parking (groot) voor het motel iets te doen met old timers!

Na het ontbijt gaat Vera dus naar de wasserij en Eddy naar de old timers!

Rond 10u30 zijn we klaar om te vertrekken.

1e Moos Landing: zee otters; bruine pelikaan, kleine snow elk, grey elk, white elk en nog veel andere vogels!

2e Monterey Bay; ondertussen is er mist opgekomen en is het frisjes. 17 miles drive kost 10$ maar echt veel speciaals is er niet te zien. Richting Big Sur wel mooie uitzichten. Big Sur is in het bos - enkel restaurant en camping.  Pic nic dan maar in de auto want het is te koud en er is te veel wind.

3e Ergens tussen Big Sur en San Simeon doen we een mooie wandeling naar beneden en door tunnel in berg - enkel te voet bereikbaar.

4e iets voor Simeon beach komen we aan Elephant bay: zeeolifanten vechten. Het is bijna zonsondergang, weet niet of ze te zien zijn op de foto's

Voor San Simeon staan een aantal motels. We stoppen (bijna donker) en krijgen korting op de kamer: Eddy +60!