2de dag vlak

27 april 2018 - Verona, Italië

Allé, er is een klein klimmetje. Eentje van 140 meter stijging. Waarom ze dat op 2 km willen afwerken, weet ik niet. Een keer of 4 gestopt en dan had ik de 7 procent van onder tot boven afgewerkt. Goei training voor de volgende. Panorama getrokken van Vicenza.

De weg naar Roma loopt ook via Verona en voorbij Verona lopen ze een 15-tal km gelijk. We konden er ons niets van herinneren. Licht dement zeker het is ook al 9 jaar geleden.

Renild schreef gisteren dat wij een gele kwikstaart hebben gezien. Bij de gele kwik heb je ondersoorten en dit was, kan moeilijk anders, een Italiaanse. De Italiaanse hebben een witte bef ipv een gele bef en geen witte oogstreep.

Vandaag door de Soavestreek gereden dus vanavond zeker zo'n wijntje uittesten. Ook appelboomgaarden en zowaar aardbeiplanten. Die kunnen toch nooit zo lekker zijn dan die van Hoogstraten!

Nu gaan we Verona bekijken: de arena en de meest romantische plek van de wereld, natuurlijk het balkon van Juliette!

1. Eddy en Ingrid:
    27 april 2018
    Hey, leuke plaats Verona. Zijn er geen opera's in de arena ? Wel eens tof om te ervaren !!
    Een 10- tal jaar geleden hebben wij daar ook een aantal opera's bijgewoond. Subliem ! !
    Geniet van al het mooie om je heen. Vele Wuustwezelse groetjes en het weer hier kon iets beter ... de komende 2 dagen regen, regen, en nog eens regen ... weer om de kachel aan te steken ... Groetjes. Eddy en Ingrid
  2. Guy:
    27 april 2018
    Ziet er in orde uit daar. Mooi weer, goei gezelschap en mooie vooruitzichten als je in de Soave wijn gaat duiken!
  3. Jos Adams:
    27 april 2018
    Wij deden deze weg andersom van Bolzano - Venetië . Inderdaad nabij Vincenca hebben wij onze rug serieus moeten krommen om de heuveltjes te overwinnen .Maar in Verona heb ik (Romeo ) kunnen zingen voor Julia. Fantastisch mooie streek . Geniet nog verder. JosA en Julia.
  4. Paul en Renild:
    27 april 2018
    Jos van jouw gezang zijn daar opnames van,
  5. Paul en Renild:
    Eddy en Ingrid
    9 jaar geleden op onze trip naar Rome waren wij hier ook in Verona en we hadden graag de arena bezocht, maar we konden nergens onze bepakte fietsen veilig stallen, en nu was er een voorstelling in de arena en we hadden geen tickets. Tja dus weer niet.
    Het balcon van Juliette hebben we toen wel gezien, maar nu was daar alles toe.
    Dan maar lekker op restaurant, en we hebben de ober warm gemaakt voor Westmalle trappist en triple.
  6. Jos Adams:
    27 april 2018
    Paul , het was een woelige avond. Ik vermoed dat er veel verloren is gegaan van mijn liefdesbetuiging.Maar het was wel echt.
  7. Ivo en Lucienne:
    28 april 2018
    Amai, mooie foto's ! Wij kijken al uit naar de volgende...
  8. Yolanda en Maurits:
    28 april 2018
    Super mooie streek en zeer romantische stad!
    En dan nog lekker eten en drinken, wat wil je nog meer!