Petje weg

28 april 2018 - Brescia, Italië

Vanmorgen uit mijn "dressing" een proper koersbroek genomen met bijpassend topje. Goed ingesmeerd en om 8h18 vertrokken voor alweer een warme fietstocht, van Verona tot Brescia. Heel de dag doorheen appel-, peren-, en olijfboomgaarden gefietst. En het meest van al door wijngaarden. Niet voor niets rijden we de "Strada dei Vini". Geweldig!

Vandaag hebben we in elk geval de vitessekes goed kunnen uittesten want de route was serieus hobbelig. 626 hoogtemeters gereden! Deze middag gepicknickt in de tuin van een Agriturismo. Ze lieten ons rustig doen. Daarna spoorslags naar Desenzano aan het Gardameer. Terrasje gedaan aan het water met zicht op bootjes en flanerende mensen. Nu zijn we echt toeristen. Het was er druk, want ook voor de Italianen is het verlengd weekend. Daarom dat we dit weekend al een dag vooraf een slaapplaats bespreken.

Daarna weer een steile helling op tot aan een klooster. In de verte zagen we drie vrouwen op een bankje zitten turen naar ons of we het zouden halen. We gaven ze het nakijken. Eigenlijk veel fietspaden hier en aangegeven routes. Veel coureurs ook, ze zijn allemaal vriendelijk en begroeten ons met buongiorno, ciao of salve. Ook zijn de autochauffeurs heel charmant, ze laten ons dikwijls voorgaan. Misschien ook wel omdat ze niet vlug twee zotten zien met bepakte fietsen (en niet elektrisch). Uiteindelijk 89km gereden en Paul heeft 2466 cal. verbruikt.

1. Ria horsten:
    👍👌
  2. Guy:
    28 april 2018
    Zoals we de Paul kennen, allemaal plat af en toe een heel klein klimmeke. En wij rijden naar de zee, via Leuven, Overijse, ... om er uiteindelijk niet te geraken. Maar! Toch een mooie tocht. Geniet ervan. Gr.
  3. Guy:
    Marleen en Guy,
    Komen België binnen via Bastenaken, dan over Leuven, Kortrijk naar Nieuwpoort. Vandaar ken ik de weg blindelings naar thuis.