Reisplan

18 april 2018

Volgende week woensdag vertrekken wij. Hierbij vind je de route. We landen op de luchthaven "Marco Polo". Dan rijden we met de fiets naar de fietsenmaker in Mestre voor wat extra lucht. Hopelijk zetten de douane deze keer onze banden niet plat. Want met een klein pompje 4 banden oppompen, dat valt niet mee.

Na het inchecken in ons hotel in Mestre, we hebben dan al een 11 km gereden van de 1492 km, gaan we iets eten met ons eerste flesje wijn. Daarna krijg je ons eerste fietsverslag.

Beste sommelier, welke wijn drinken we in de streek van Venetië.

1 Venetië2 De heuveltjes3 Frankrijk4 Ons bierland

1. Ria horsten:
    18 april 2018
    Ik wens jullie veel plezier onderweg! En ik kijk uit naar jullie verhalen!
    😘
  2. Louis:
    18 april 2018
    Me niet afjagen,he. Dit weekend krijg jij al de eerste suggesties. Maar laat het daar niet aan liggen. Veel plezier op jullie traptrip
  3. Jos Adams:
    19 april 2018
    Paul en Renild, veel succes op Jullie avontuur .We kijken met spanning uit naar Jullie belevenissen .
  4. Dennis Versmissen:
    19 april 2018
    Ik heb nog een degelijke en kleine fietspomp, die mag je wel lenen.
  5. Ivo en Lucienne:
    20 april 2018
    Wij meenden al een reactie geplaatst te hebben... Niet dus...
    Wij herhalen via een 2de poging:
    Ivo en Lucienne wensen hun zus en schoonbroer veel levensvreugde op hun tocht
    Verder véél zon (lees géén regen), weinig bergop... maar héél véél bergaf... en erg vééééél rugwind !!!
  6. Ties:
    21 april 2018
    Een goede reis gewenst en geniet ervan.
  7. Jef Versmissen:
    24 april 2018
    We volgen jullie en rekenen op veel straffe stoten, maar de tocht op zich vinden wij al heel straf. Hou het veilig en geniet ervan.
  8. May:
    24 april 2018
    Geniet van die mooie reis Ik ga je huis in het oog houden Groetjes
  9. Louis:
    25 april 2018
    Wel hier een eerste rapportje over de wijnen. Jullie beginnen in de Veneto, en dat is de wijnplas van Europa. Maar vooral Vino Tabola. en deze worden gebruikt in allerlei wijnen over Zuid Europa. Maar een beetje ten noorden van Venetië ligt de wijstreek Friuli. misschien kun je daar mee starten. Ik denk dat deze wijn Renild wel zal smaken. je hebt er de Tokaidruif , die bekend is uit Hongarije en de Pinot Griggio. In ieder geval al smakelijk.
    Als jullie vertrekken zijn jullie al heel snel in de wijnstreek Soave, met de Garganega als belangrijkste druif. Lekker fris en fruitig, als je bij de witte wijnen blijft.
    Maar eens jullie Verona naderen, toucheren jullie de streek Valpollicella. en daar moeten jullie zeker de Amarone proeven. Eén van mijn lievelingswijnen ( ik heb hem in de kelder liggen als bewaarwijn voor Jeroen ) maar hij is vrij prijzig. Als je hem te duur vind kan je ook de Ripasso proberen. Deze heeft ook een deel van de smaak, want het is de tweede persing. Geniet in deze streek zeker van een van deze rode wijnen.
    Als jullie dan het meer van Iseo naderen bevinden jullie zich in Francia Corta. deze streek heeft vele wijntypes maar is vooral bekend voor zijn schuimwijnen. Ik heb daar ooit een wijnhuis bezocht met meer dan 40 verschillende producties en die gingen mee van begin tot het einde bij een uitgebreide gastronomische tafel.
    Zo jullie kunnen al een paar dagen fietsen en van de dorst zal je daar niet omkomen.
    veel plezier. Als jullie Milaan naderen geef dan maar een seintje. Dan gaan we naar het moeilijker Zwitserland.
  10. Ivo en Lucienne:
    25 april 2018
    Amaai Louis, jij kent wel héél véél van wijnen !!!
  11. Eddy en Ingrid:
    25 april 2018
    Wij wensen jullie een geweldige fietstrip met wreed veel goed weer. Niet teveel hevige zon en niet teveel nat tenzij het om wijn gaat natuurlijk. Geniet ervan.
    Eddy en Ingrid