Een hotel reserveren is altijd verstandig!

18 mei 2019 - Luc-sur-Mer, Frankrijk

Donderdagavond nemen we een goeie beslissing. Onze gastvrouw van onze bed en breakfast raad ons aan om voor vrijdag en zaterdag ons hotel te reserveren. Dus dat doen we. Zeker is zeker.

Gisteren waren we op tijd binnen en heb ik toch wat kunnen rusten. Dat was nodig en toen wist ik nog niet wat er ging komen. Deze morgen, na 500 meter ne klim, hij begon zachtjes steil en ging over, je raad het al, heel steil, korte afdaling en dan terug 90 meter zachtjes klimmen. Na een klein uur stonden er 4,5 km op onze teller. En ons gereserveerd hotel ligt op 75 km. Gelukkig was het daarna wat op en af en kwamen er nog wat km bij. Onderweg was er nog een steile helling, maar die hebben we gelukkig kunnen vermijden. Maar op deze omweg heb ik mijne fiets 2 keer naar boven moeten duwen.

Daarna plat, een beetje windop op kop, maar dat viel mee. Dat was weer echt genieten. Nog eens zilverplevieren kunnen spotten en de laatste 15 km langs de zee gefietst.

Eidelijk komen we aan in Luc-sur-Mer. Renild, wat is de naam van het hotel. Het antwoord is: "Dat weet ik niet meer". Gelukkig konden we op de gsm den telefoonnummer nog zien en bij het 2de hotel klopte de nummer. Een hotel met ascenseur, dus geen gesleur met zakken, zoals de vorige 3 dagen.

Morgen rijden we naast de kathedraal van Bayeux, daar spring ik misschien wel eens eventjes binnen. Dat was het voor vandaag.

De spellingscontrole is weer uitgevallen. Zal maar stil zijn.

76 km

1. Ria horsten:
    18 mei 2019
    Mooi gedaan! Proficiat voor jullie! Toch goed rusten ook hoor!!! Grtjes
  2. Jef Versmissen:
    18 mei 2019
    Stom van ons ! Om 16h15 waren wij in Blainville sur Orne, op 13,9 km van Luc-sur-Mer.
    We hebben daar gesupporterd voor Pia, die met haar handbalteam voor La super coupe de Normandie speelde. En ze hebben gewonnen!
    We zijn benieuwd naar jullie verhalen en willen ook graag weten welk deel van jullie traject je ons kan aanraden. Wie weet …? Tot binnenkort!
  3. Hild mertens:
    19 mei 2019
    Knap zeg wat jullie presteren...wij zijn gisteren naar Meerseldreef gefietst en hadden chance...altijd de wind in de rug en één helling... het uitrijden van de Buizelstraat 😉
  4. Dolf:
    Tien keer ‘ Petje ‘ af.
  5. Ludo lambrechts:
    19 mei 2019
    paul en renild .wij kijken er alle dagen naar uit om het verslag van jullie toch wel straffe toer te lezen . bedankt daar voor . er zijn dorps namen bij die ons bekend voor komen van de vroegere velo club reizen . hou jullie gezond , en geniet er nog van .
    ludo .