Fietssleuteltje kwijt

17 mei 2019 - Étretat, Frankrijk

Deze morgen een half uur in retard vertrokken. Want zonder sleuteltje kan onze fiets niet starten. Gisteravond gaan eten in het dorpje en het was wat te ver voor Paul, dus hij pakte de fiets en ik ging te voet. Vanmorgen na het ontbijt, alles ingepakt...waar is Paul zijn sleuteltje? Wat nu? Alles afgezocht, netjes ingepakte zakken overhoop gehaald,,,niks. Alle jaszakken gecontroleerd...niks. Fietstasje?...niks. Onder het bed gekeken, tussen de lakens?...niks. Tja dan nemen we de reservesleutel ( die hebben wij van elkaar bij) en verwittigen we onze huisbazin dat ze het eventueel nastuurt als ze het vindt. Toch nog even in je portefeuille kijken en eureka gevonden.

Vandaag was lastig. Steile klimmen. We hebben er 2 kunnen omzeilen, maar zijn toch nog enkele keren moeten afstappen. 753 hoogtemeters en 67km gereden. Regelmatig ook een degelijke Veloroute. Maar wel altijd glooiend, dus op en af. Ook veel langs velden met af en toe een streepje zee. Het is hier wel supermooi met vakwerkhuizen en elk dorpje heeft zijn kasteel.

Vogels kijken is nu wat moeilijker, want we moeten voortdurend naar het wegdek zien en de kaart. Toch wel gezien vele gele kwikstaarten, koppeltje roodborsttapuiten en leeuweriken.

De havens van Yport en Fécamp niet gezien. We zijn wijselijk niet afgedaald.

Nu slapen we in Étretat in een hotel dichtbij de bekende krijtrotsen. De juffrouw aan de balie had wat medelijden en veranderde onze kamer van het tweede naar de eerste verdieping. En ze droeg Paul zijn fietstassen gezwind mee naar boven. Hij kan zijn talenten toch showen hé!

Tot morgen

1. Guy:
    17 mei 2019
    De Paul had te diep in t glas gekeken of is het den ouderdom die begint te spelen. Allez geef er een goei lap op. Tip, misschien een ketting kopen zodat je s avonds je sleutel rond je nek kunt doen?
  2. Hild mertens:
    😊 😊
  3. Mian Oomen:
    17 mei 2019
    Geen paniek alles komt altijd goed. Een vaste plaats om je fietssleuteltje te bewaren is geen overbodige luxe. Je mag dan wel niet vergeten welke plaats je gebruikt.
    Als ik dat zo lees (de hoogtemeters) krijg ik al wat schrik voor in Duitsland.
    Nog veel fietsplezier.
  4. Borremans Van de Velden:
    17 mei 2019
    Met onze fietsdagen in Nederland hebben er bij ons ook mensen problemen gehad met sleutels die niet Meer te vinden waren , het is zeker de auderdom den ik. groetjes.
  5. Mieke Vervloet:
    17 mei 2019
    Etretat, mooie herinneringen....hier hebben we eens een mobilhome in de prak gereden....gelukkig was er toen verzekeringen versmissen en janssens ;-)
  6. Vera Verrept:
    17 mei 2019
    67 km en 753 hoogtemeters - ik zit nu aan 17 km, voornamelijk plat en met na 10 km een rustpauze. Moet dan zelfs al achter mijn fietssleutel zoeken :)
    Blijven genieten :)