Toch al klimmen!

12 mei 2019 - Wimereux, Frankrijk

"Fietsen rond het Kanaal " bestaat uit 2 delen. Deel 1 Zuid-Engeland en deel 2 West Frankrijk. Dit tweede deel gaat van Roscoff in Bretagne naar Adinkerke ( De Panne). De route wordt ook in die richting beschreven. Dus wij doen dit andersom. Wij moeten onze hersens terug programmeren, wat in het boekje links staat, wordt voor ons dus rechts en andersom. Het klimmen wordt voor ons dus dalen en andersom! Dat lukt nog wel, maar de tekst van onder naar boven lezen is al moeilijker. Gelukkig heeft Paul de route in zijn GPS gestoken !

Gravelines of Grevelingen is een vestingstad door bouwmeester Vauban vanaf 1644 gemaakt met stadspoorten, bolwerken, ravelijnen en een arsenaal. Via de gekanaliseerde Aa reden we richting de zee. Langs een natuurgebied gefietst, daar hebben we zeker 300 broedende visdiefjes gezien. En dan via Calais richting Sangatte, geen migranten gezien. Lekkere picknick nog. Verder de 2 caps met daar tussen  Wissant. En nu is onze rustplaats Wimereux. Al 6 keer serieus moeten klimmen 564 hoogtemeters toch al. Toch goed verteerd.

nog gezien : de rietzanger, kleine karekiet, lepelaar

1. Mieke Vervloet:
    12 mei 2019
    Prachtige kust daar hè! Geniet ervan xxx
  2. Brughmans:
    12 mei 2019
    Jullie hersenen herprogrammeren, onze hersenen pijnigen. Voor de Ludo is dat niet zo moeilijk!!! Hij is ne linkse he😜😜😜😜. Groetjes.
  3. Yolanda en Maurits:
    12 mei 2019
    De route andersom doen maakt het toch spannend hé ...
    Geniet maar van de mooie natuur daar!
    Groetjes
  4. Ria horsten:
    Mooie foto s. Super👍👍👍👍
  5. Mian Oomen:
    12 mei 2019
    Mooie foto's en mooie picknickbank. Hopelijk zit de windrichting nog steeds goed.