San Francisco

2 november 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Goed geslapen! Op om 7u45. Ontbijt is enkel koffie, thee, fruitsap en een koek. Dan maar snel op weg want we hebben veel te zien!

1e Golden Gate Park: groot! Plan niet echt duidelijk maar uiteindelijk vinden we toch de Japanse tuin. Mooi! Wel veel snoeiwerk! Reiger staat zo stil en vlakbij dat Vera dacht dat het een beeld was :) We ontbijten/lunchen in het park wandelen daarna nog langs meer met schildpadden.

2e terug met bus naar hotel en dan naar zeer bekende zigzagstraat; Lombardstreet

3e Aan fischermans Warf: museum van oude kermistoestellen+ stoommotor

4e fish en chips - meeuw pikt stuk vis van de vork van Eddy (vlak voor zijn mond) zeer grappig - Eddy heel verontwaardigd!

5e boottocht van 1u naar Golden Gate bridge e Alcatraz

6e met bus naar Coit toren: viel wel een beetje tegen (muurschilderingen) en 8$ om even met de lift naar boven te gaan voor uitzicht.  Hebben we dus niet gedaan.

7e Embarcadero center: groot sober winkelcentrum

8e terug met kabeltram: leuk :)

9e in een leuke bar nog even iets drinken voor we even langs het hotel gaan

10e naar China Town met kabeltram om de sfeer te proeven en echt chinees te eten (veel te veel);

Uiteindelijk rond 21u30 terug met bus naar hotel.  Wel jammer dat we de processie del muerto vergeten zijn!

Nog wat kaartjes schrijven en plannen voor morgen.