Toch efkens de vitessen laten afstellen

13 mei 2019 - Tigny-Noyelle, Frankrijk

Vanuit Wimereux richting Boulogne konden we aan de zee nog heel goed de krijtrotsen van Dover zien. Het was al direct een klim daar naar toe. Verder langs de haven en de jachthaven , gelukkig nog plat. Maar ja als je van het water wegfietst, is het dus weer klimmen. Het ging wel. Bij Condette een aangenaam fietspad doorheen een natuurgebied met een ruïne. We mochten er maar 10 km per uur rijden. Wat denk je!.. we hebben maar 2 wandelaars gezien. Dan richting Hardelot. Enkele jaren geleden waren we daar met onze Ivo en Lucienne. Hier wonen rijke mensen. Chique villa's zoals in Koningshof ( Schoten ) en in Brasschaat. Een groot golfterrein en manège met wedstrijdveld. Alles picobello onderhouden. Hier ook geweldige fietspaden.
Al heel de tijd bij het klimmen had Paul problemen met het schakelen. En na 48km zien we een fietsenwinkel. De man fikste het op 5 seconden. Paul zei, we zullen hem 10€ geven. We vroegen zijn prijs. Dat was 5€. Stom van hem, als hij had gezegd dat het gratis was, zou hij het dubbele gehad hebben! Haha.
Verder op het gemakske gefietst. In een klein dorpje bij een plaatselijke kruidenier karamelpudding, mars en een drankje gekocht. Het brood was op. Die heeft ons liggen gehad. 2 km verder was er een intermarché!
In Montreuil een drankje in het café Victor Hugo. Deze stad ligt 15km van de zee, maar vele jaren geleden lag het pal aan de zee. De mensen hier kregen hun bijnaam de Froggies van de Engelsen. DIe vaarden hier vaak langs en aten dan de lokale lekkernij : kikkerbilletjes.
Nu zijn we gestrand in Tigny. Een heel klein dorpje met een Chambre d'Hôtes. We zijn de enige gasten en mogen om 20h.komen eten.
Vandaag toch 76km verder.

Ons record gebroken, 695 hoogtemeters vandaag

Verstuurd vanaf mijn iPad

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ria horsten:
    14 mei 2019
    Smakelijk! Fijn dat alles goed verloopt! Hele warme groetjes uit extemadura van ons!
  2. Mieke Vervloet:
    14 mei 2019
    Je vergeet te vermelden dat er in Schilde-Bergen ook héél chique villa's staan🤪😁 Geniet van jullie tête à tête 🤩
  3. Brughmans:
    Smakelijk. Goed bezig, doe zo voort. Groetjes😘😘
  4. Yolanda en Maurits:
    15 mei 2019
    Ik wist niet dat er in Frankrijk ne klim was naar de rotsen van Dover. Alweer wat bijgeleerd.
    Doe zo verder en nog een heel plezant tochtje.