Mers-les-bains, juist naast Le Tréport

14 mei 2019 - Mers-les-Bains, Frankrijk

Maar eerst gisteren nog, we sliepen in een chambre d'hôtes. We zijn bij die mensen langs achter binnengegaan. We vonden de voordeur niet. "Hebben jullie een kamer" vroegen wij. Geen probleem. En hebben jullie eten, dat moest zij eerst aan de man des huizes vragen. Ze zei tegen hem "Ze zijn met de fiets" en toen was het in orde. Ze hadden een bar en daar mochten wij iets drinken, Orval, Karmeliet, Triple, de goeie, enz... Ik heb daar een Orvalleke gedronken, Renild een frisdrank. Daarna samen met die mensen aan de tafel. Eerst 3 aperetiefhapjes, dan 5 asperges, dan dorade met patatjes met goei boter en ajuintjes en als groenten varkensoren, dessert, eerst 4 kazen van de streek en daarna créme brulé met witloof. Allemaal met een aangepaste witte en rode wijn.  Geweldig lekker. Daarna in 't bed en als ne blok .....sssst.

9 graden en wind in de rug, wat kan ne mens meer wensen. Het fietste heel vlot. Na 25km reden we naast het natuurgebied La Marquenterre en een beetje verder kwamen we het pittoreske dorpje Le Crotoy tegen. Louis en Ria, we zijn naar ons huisje gereden, waar we een prachtig zicht hadden op de baai van de Somme en de lokeenden.

In de baai zitten enorm veel vogels, waaronder groenpootruiter, zilverplevier, bonte bekplevier, oeverloper en een beetje later vliegt er een sperwer over. Wauw!

Aan de overkant van de baai in St. Valery sur Somme vinden we een terras met een overzicht over de baai. Kunnen we nie laten liggen. Dat is genieten. Één minpuntje, we kijken eventjes naar de hotelletjes in Ault. Dit ligt aan de zee en dat is altijd gezellig. Het minpuntje is dat er geen zijn. Dan maar 12 km verder fietsen naar Mers-les-Bains Gelukkig maar 225 hoogtemeters geklommen vandaag.

Oh, nog een klein foutje gedaan. Ik heb schijnbaar niet alle kaarten ingelezen op mijn gps. Ik zie nu alleen een lijn maar geen straten meer. Dat wordt morgen spannend. Maar aan een saaie vakantie, daar heb je toch niks aan.

86km vandaag

1. Rob:
    14 mei 2019
    “Oh, nog een klein foutje gedaan. Ik heb schijnbaar niet alle kaarten ingelezen op mijn gps. Ik zie nu alleen een lijn maar geen straten meer.“ Alle skiërs denken nu 🤦‍♂️
  2. Ria horsten:
    14 mei 2019
    Tof. Wij zijn 2 weken geleden ongeveer ook langs Crotoy gereden. Wel met de auto!! Genieten toch weer.grtjes
  3. Mian Oomen:
    15 mei 2019
    Een serieuze menu hebben jullie gekregen, maar als groenten varkensoren dat ken ik niet. Wel heb ik al eens lamsoor als groenten gegeten.
    Vogels spotten lukt precies ook goed.
    Doe zo verder en zie dat ge uwe weg kunt vinden. Tot de volgende.
    Mian
  4. Hild mertens:
    15 mei 2019
    Hoe gezellig samen met die mensen gegeten ..een heel mooi vogelgebied aan de baai van de somme ..voor vandaag zuidelijk rijden..dus vanaf deze middag de zon in jullie gezicht ...moest de route moeilijk te vinden zijn 😜😂
  5. Johan:
    15 mei 2019
    Kleine foutjes zijn we gewoon lekker gegeten lees ik jullie zijn goe bezig carpe diem
  6. Dennis Versmissen:
    15 mei 2019
    Rob, alle skiërs zien nu tennisvelden opdoemen ...